HTML

Naplemente

Gondolataim erről-arról. Versek, írások, amelyek kedvesek nekem.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

2008.08.08. 19:04 Sronika

Sakk-matt

Balázs - nekem csak Bazsi - kilenc éves.A szünidőkből én is kapok egy-két napot, hetet.

Bazsi olyan kisfiú, aki a számok világában, a logikában nagyon otthon van, ami nem azt jelenti, hogy olyan „tornából felmentve” típus, a küzdősportok valamelyikében (nem tudom pontosan, hogy melyikben) nagyon jó eredményeket ér el a korosztályos versenyeken, általában a dobogó legfelső fokára állhat fel. A napokban szerzett egy csíkot a sárga övére.

De amiről most írni szeretnék az a sakkozás.

Két évvel ezelőtt, miután malom-játékban mindig megvert elővettem a sakk-készletet, hogy játszunk azzal. Elkezdtem tanítani a lépéseket. Nagyon jókat játszottunk. Élveztük mind a ketten.

Megszerette ezt a játékot. Tavaly, amikor eljött hozzám nagyon sokat sakkoztunk - változó eredménnyel.  Még mindig tanítgattam.

Az idén is természetesen az első kérdése azt volt - sakkozunk mama? Persze... elővettük a táblát és elkezdtünk játszani. Nem volt hosszú a parti és mattot adott. (Nem figyeltem eléggé, majd a következő játszmában jobban koncentrálok.) Új parti - most figyelek. Megint mattot kaptam.

Mama most tegyünk csak két figurát a táblára és három lépésből mattot kell adni.

Rendben. Bazsi megcsinálta. Három lépés - és én megint kikaptam.

Én következtem - nem akarom ragozni, de nekem nem sikerült, tizenhárom lépésből se.

Neki igen, újra és újra... és az unokám elkezdett tanítani - sakkozni.

 (2008.08.08.)

 

Szólj hozzá!

Címkék: csak úgy gondolataim


A bejegyzés trackback címe:

https://sronika.blog.hu/api/trackback/id/tr8607236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása